מבא"ת - אחדות לנוחות

מבא"ת – יצירת אחידות לצורך נוחות

מבא"ת – ראשי תיבות של "מבנה אחיד לתוכניות" - נוצרה משום שכידוע, תב"ע הינו הליך מורכב אשר כולל בתוכו גורמים רבים, וכך עלולה להיווצר חוסר אחידות בין התוכניות השונות. מבא"ת, הינה שיטה שהחוק קבע על מנת להסדיר את התכנונים הגיאוגרפיים השונים.
מבא"ת קובע פירוט של האופן בו יש להכין ולתכנן את השרטוטים השונים, כאשר קיים משנה חשיבות גם לאופן הגשת השרטוטים. מבא"ת היא שיטה אשר מתעדכנת בהתאם לזמנים, וכיום כוללת בתוכה גם התייחסות לעבודה דיגיטלית, ואף נותנת כלי עזר למשרטטים והמתכננים השונים על מנת שיוכלו ליצור תוכניות אשר יעמדו ברף אשר היא קובעת.

מבא"ת ככלי ממיין

למעשה, כיום מבא"ת מחייבת את כל מי שעוסק בתחום, ליצור קובץ דיגיטלי של התכנון שלו, ואותו לשלוח אל "מרכז התמיכה למבא"ת. יש לציין, כי שיטת מבא"ת הינה מחייבת, ואינה בגדר המלצה או כלי עזר שהמדינה מציעה. מרכז התמיכה הנו למעשה מרכז, אשר הלכה למעשה מאשר את התוכנית שלך, וקובע כי היא עומדת בתנאי הסף אשר שיטת מבא"ת קבעה. במידה ולא עברת את תנאי הסף של מבא"ת, עליך לשוב אל תוכניותיך ולתכנן אותן מחדש, כדי שיעמדו בתנאי הסף הדרושים ע"פ החוק.

ומה בעתיד?

בהמשך, תוכנית מבא"ת עתידה להתרחב ואף להיות מקוונת יותר. מתוכנן כי השרטוטים אשר נשלחים אל מרכז התמיכה ישלחו דרך אתר האינטרנט של מבא"ת, וכי הקבצים יעבור בדיקה אוטומטית, אשר תקבע האם התכנון עומד בתנאי הסף של שיטת מבא"ת.
כיום, שיטת מבא"ת מאפשרת ונותנת כלים טכנולוגיים שונים להפקה של תב"ע, על פי העקרונות אשר מבא"ת קבעו. היתרון בתוכנות אלו של מבא"ת הינו ברור – כך תיחסך מכם עוגמת הנפש בשליחת תב"ע פרטנית אשר עמלתם עליה רבות, אולם להידחות מפני שהתב"ע לא עומדת בעיקרון כזה או אחר אשר יתכן וחמק מעניכם.
תוכנות ייעודיות אלו של תכנון על פי עקרונות מבא"ת יכולות להקל עליכם, ולהפוך את חייכם לקלים יותר, שלא לומר, מתסכלים הרבה פחות. כיום, אף יש הדרכות ממוחשבות ואינטראקטיביות של מבא"ת, אשר מלמדות אתכם כיצד יש לתכנן תב"ע על פי עקרונות מבא"ת, וכמובן כתובת מייל אשר תמיד ניתן לפנות אליה בכל סוגי השאלות שצצות במהלך הדרך.
מבא"ת היא כלי שנוצר כדי לסייע לנו, ולא להיפך. חשוב להבין זאת, ולפעול על פי העקרונות הנדרשים של מבא"ת – זה יהפוך את התהליך לפשוט וידידותי יותר.